מגמת תקשורת

חיים בסרט: מגמת תקשורת (יח"צ)

מגמת תקשורת היא המגמה האטרקטיבית ביותר של המאה ה-21. המגמה משלבת לימודים בנושאים חשובים ועכשוויים, כמו הערכה וביקורת של ערוצי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים, תוך מתן דגש על חווית הצפייה בטלוויזיה כמדיום המשקף ומעצב מבחינה תרבותית, חברתית ופוליטית.

אנו חיים בעידן בו המדיה "עוטפת" אותנו מכל כיוון: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, אינטרנט, לווין וכבלים. כל אחד מאיתנו חיי ונושם מאמצעי התקשורת, המהווים עבורנו מקורות מידע מרכזיים על המציאות סביבנו ובעולם בכלל.

מטרת התכנים במגמה היא להפוך את התלמיד ל"חיית" תקשורת, המחובר למציאות החברתית והיודע להעריך, לסנן ולבקר את המידע המציף אותנו בערוצי התקשורת השונים. לימוד מקצוע התקשורת מחייב את הלומד להיות צרכן תקשורת הקשור קשר הדוק להתרחשויות ולשינויים בארץ ובעולם.

במסגרת הלימודים במגמה, התלמידים יפגשו וישמעו הרצאות מאנשי תקשורת מהמובילים בתחום, עורכי ומפיקי סדרות, יוצרי פרסומות, יבקרו על סט צילומים של תוכנית טלוויזיה וישתתפו בתור קהל בצילומים וכמובן ייקחו חלק ביום מגמות התקשורת הארצי.

הלימודים המעשיים מתמקדים בהפקת סרטי וידאו/טלוויזיה ונותנים כלים לתלמיד בתחומי המדיה השונים: בימוי, הפקה, צילום, תאורה, קול, משחק וכתיבת תסריט. כל זאת באמצעות טכנולוגיה חדישה ומשוכללת, בהתאם לקיים בשוק המקצועי: מצלמות דיגיטליות, ערכות תאורה וסאונד, מוניטורים, מערכת עריכת סרטים משוכללת ותוכנת עריכה בגרסה עדכנית של פרמייר.

לרשות המגמה עומדת מעבדת תקשורת משוכללת, המאפשרת התנסות ברמה גבוהה ומקצועית.

בין הנושאים הנלמדים במגמה: רייטינג, חופש הביטוי, אלימות בטלוויזיה, חדשות ומציאות, פרסומות, אנשי ההון, תרבות הסלבס ועוד. הנושאים ילמדו מתוך השקפת עולמם ובשימוש דוגמאות מחיי היום יום , כשהתלמידים יתרמו על פי ניסיונם ובהתאם לתוכניות האהובות עליהם.

בתוך כך, יפתחו התלמידים ראיה אחרת על העולם הטלוויזיה, ראיה ביקורתית המעודדת חשיבה עצמאית, ידע על המתרחש מאחורי הקלעים ויישום החומר.

המגמה מורכבת מ- 5 יח"ל:

  • כיתה י': 1 יח"ל עיונית
  • כיתה יא': 2 יח"ל עיוניות
  • כיתה יב': 2 יח"ל מעשיות

מורות המגמה: 

  • נעמה כהן (עיוני)
  • ליטל לוי (מעשי)