של"ח וידיעת הארץ

יורדים לשטח: פעילות של"ח תשע"ח (יח"צ)

פעילויות של"ח וידיעת הארץ חושפות בפני תלמידי בית-הספר את עולם המושגים של אהבת הארץ והאדם. איך עושים את זה? צועדים ברגלים ומשוטטים באתרים מרהיבים ברחבי הארץ, נחשפים לנופים קסומים ולומדים להכיר מקרוב את מגוון פניה של המדינה – לאורכה ולרוחבה.

 

בהובלתו ובהנחייתו של סרחיו ליבנה, רכז של"ח וידיעת הארץ, מתקיימות בבית-הספר מגוון פעילויות חברתיות-חינוכיות, המדגישות ערכים של אחריות, כבוד לזולת, הקשבה, יוזמה ושיתוף פעולה. 

 

במסגרת הפעילות הבית-ספרית, מוכשרים מדי שנה מדריכי של"ח צעירים (מש"צים) מקרב התלמידים, המלווים את הפעילות של הצוות המקצועי ותורמים מאיכויותיהם הייחודיות. הם זוכים לתעודת מדריך של מינהל חברה ונוער של משרד החינוך, רבים מהם ממשיכים לקצונה ופיקוד בצבא ומגיעים לתפקידים בכירים בחברה. 

 

של"ח וידיעת הארץ תורם תרומה ייחודית למערכת החינוך. ברמת בית הספר תרומת התחום מתבטאת בכך שהפעילות מגוונת את שגרת החיים בבית הספר, מחוללת בו התרחשויות שחורגות מחדר הכיתה, מחזקות אותו כקהילה, ומאפשרות לו לחשוף את התלמידים בפני עולם של ערכים. מזווית הראייה של הילדים, הפעילות הבלתי שגרתית מגוונת את החיים בבית הספר, משלבת ומערבת אותם בתהליך החינוכי, ופותחת אפשרויות למימוש עצמי עבור ילדים שמתקשים לבוא לידי ביטוי בחיי השגרה של בית הספר.