חנוכיה (עולמית) לנו יש!

חנוכיה לי יש: מורשת של אור (יח"צ)אור של אחדות ושל שוויון: איך נראו החנוכיות של יהדות מרוקו ומה אפיין את אלו של קהילות מזרח אירופה? תלמידי חטיבת-הביניים יצאו למסע של נסים ונפלאות ויצרו שחזורים מדויקים ומרהיבים של חנוכיות מסורתיות מרחבי העולם.

במסגרת שיעורי מורשת ותרבות ישראל, בהנחיית שלמה בלייר, התבקשו התלמידים לחקור מגוון היבטים של חג החנוכה ולשקף את ממצאיהם באופן חגיגי ויצירתי. התוצרים מוצגים בימים אלו במסדרון השכבה ומספקים הצצה מרתקת לעשייה הלימודית/חינוכית/מחקרית של בית-הספר.

תלמידי כיתה ז'1 יצאו לפרויקט מתוך הנושא השנתי של עבודת השורשים וחקרו חנוכיות של קהילות יהודיות מרחבי העולם מתקופות שונות. בסיום התהליך הלימודי, הם בנו דגמים מרהיבים ומלאי אור של חנוכיות מסורתיות, המייצגות את העם היהודי בתפוצות – מפולין עד מרוקו, ממקסיקו עד פרס.

תלמידי כיתה ח'4 חקרו את הנושא דרך נקודת מבט חברתית-ערכית ובנו את "חנוכיית השוויון", המסמלת אהבת חינם וקבלה של שונוּת ושל אחרוּת. חבריהם מכיתה ח'2 חגו סביב ההיסטוריה של הסביבונים ושחזרו דגמים מקסימים של הצעצועים המסורתיים מרחבי העולם, תוך התייחסות לערך של אחדות ישראל ושל העם היהודי.

גלריית תמונות

ידיעות נוספות

גאווה עתידיסטית!

23 ביוני 2020

הנהלת בית-הספר, צוות המורים והתלמידים הניפו בראש בית-הספר את דגל הגאווה לרגל אירועי הגאווה לשנת 2020 >>

נזכור את כולם

28 באפריל 2020

משפחת "עתידים" עם 23,816 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסדרת אירועים מקוונים >>

זמן חינוך: ילד זוכר ילד

20 באפריל 2020

איך הופכים את זיכרון השואה לדבר משמעותי עבור התלמידים? יזמת ומובילת הפרויקט "ילד זוכר ילד" מספרת בכתבה למגזין "הגיע זמן חינוך" >>