אודותינו

בית-הספר השש-שנתי "עתידים", ע"ש מ. אליישיב, פועל לקידום מצוינות, מעורבות וקהילתיות >>

מעבר לגבולות ולשפות (יח"צ)

מצוינות, מחויבות, קהילה: התיכון השש-שנתי "עתידים" שם לו למטרה לחנך בני-אדם למצוינות, תוך טיפוח ערכים אזרחיים, מוסריים, ציוניים ויהודיים.במסגרת הלימודים, מתנסים תלמידי ותלמידות בית-הספר במגוון תחומי דעת שונים ויכולים לשלב ביניהם.

בהיותו תיכון שש-שנתי, מאפשר בית-הספר "עתידים" רצף לימודי וחינוכי מכיתה ז' ועד י"ב. בחטיבת הביניים הדגש המרכזי הוא פיתוח וטיפוח מיומנויות לימוד והרגלי עבודה בסיסיים, עם המעבר לתיכון מורחבת הלמידה המשמעותית. במקביל, מתנסים התלמידים בעשייה חינוכית וחברתית, בהתאן לרוח הקהילה בה דוגל ומאמין בית-הספר.

תלמידנו מסיימים עם תעודת 12 שנות לימוד ואנו משתדלים לציידם בתעודת בגרות איכותית ולהכינם לחיים פורים ומפרים בחברה הישראלית.

בית-הספר "עתידים" שוכן במבנה ההיסטורי, ששימש את "בית חינוך – התיכון ע"ש קוגל" – בית-הספר התיכון הראשון של חולון – שפעל במקום בין השנים 1997-1951.

לאחר שנתיים בו פעל בית-הספר במספר מבנים אירעיים, הונחה במאי 1950 אבן הפינה של "בית חינוך" על-ידי ד"ר חיים קוגל, ראש העיר הראשון של חולון, יחד עם שר החינוך והתרבות דאז, זלמן שז"ר, שחתם על מגילת היסוד. באפריל 1951 נחנך הבניין, עם פטירתו של ד"ר קוגל, בשנת 1953, נקרא על שמו.

הנחת אבן הפינה לתיכון "קוגל" (יח"צ)

הנחת אבן הפינה לתיכון "קוגל" בשנת 1951 (יח"צ)

ב-1997 עבר "תיכון קוגל" לקריית פנחס אילון בחולון ובמבנים ששימשו אותו פעלה המכללה למנהל ע"ש קוגל. בשנת 2006 שונה שם בית-הספר ונקרא "עתידים" ע"ש מרדכי אלישיב (פרידמן), שהיה מנהלו הראשון של "בית החינוך קוגל", בין השנים 1965-1948.

אלישיב היה מורה ומחנך בגימנסיה הריאלית העברית בקובנה, ליטא, ופעיל בתנועה הציונית. הוא עלה לישראל בשנת 1930 ושימש במשך שנים ארוכות כמורה למקצועות המדעים בכפר הנוער החקלאי בן-שמן. היה פעיל ב"הגנה" וניהל את בתי הספר של קיבוץ יגור וגבעת השלושה, במקביל פרסם ספרי לימוד בכימיה וכתב מאמרים רבים בנושאי לימוד וטבע.

פרטים כלליים

שלב חינוך:
שש-שנתי
מספר תלמידים:
900
מנהל/ת:
מר מרק בבוט
סגן/ית המנהל/ת:
מלי ברגין
ערכי בית הספר:

מצויינות, מעורבות וקהילתיות

פרטי התקשרות