תרגיל ירידה למקלטים ולמרחבים מוגנים

ביום חמישי, ה-19.10.17, יתקיים בשעה 11:00 תרגיל ירידה למקלטים. בהישמע האות, יש להתפנות למקלטים/מרחבים מוגנים תוך 90 שניות, בהתאם לפירוט שלהלן:

מקלט 1 (מערבי), קרוב לקפיטריה
כתות: ח'1 (201), ח'2 (202), ח'3 (203), ח'4 (204) פונים ימינה, יורדים במדרגות וממשיכים ישיר. נכנסים למקלט המערבי, הקרוב לקפיטריה, דרך הכניסה הראשית לבניין. במקום נמצא שילוט: "מקלט 1".
כתה ז'4 (301) פונים ימינה למדרגות, יורדים למקלט המערבי (מקלט 1).
מעבדת ביולוגיה (124), חדר כימיה (122) פונים שמאלה, יוצאים החוצה למקלט 1.
כיתות המצויות במגרשי הספורט מגיעים כמה שיותר מהר למקלט 1.
מדרגות מסדרון מהו"ת
כתות: ז'1 (304), ז'2 (303), ז'3 (302) פונים שמאלה לכיוון חדר הרכז, יורדים במדרגות 2 קומות לכיוון מסדרון מהו"ת. יש לשהות כמה שיותר קרוב למדרגות ועליהן, עד גרם אחד (לא קומה). במקום ימצא שילוט מתאים.
חדר מהו"ת (103) יוצאים שמאלה לכיוון מדרגות מהו"ת
מקלט 3 (מזרחי), ליד הכניסה החדשה
כתות: י'1 (230), י'2 (229), י'3 (228), י'4 (227), י'5 (224), י'6 (223), ז'5 (222) פונים שמאלה עד הסוף, יורדים דרך מדרגות יציאת הספרייה ומתקדמים למקלט 3.
מתי"א ומנהלה מתפנים למקלט 3 (מזרחי)
מסדרון מעבדות
כתות: ט'1 (321), ט'2 (322), ט'3 (323), ט'4 (324), ט'5 (325) יורדים במדרגות הקרובות אליהם 2 קומות, עד למסדרון מעבדות (מרחב הכי מוגן שיש). במסדרון יהיה שילוט מספרי הכתות.
מקלט 2 (מרכזי)
כתות: יב'2 (311, יב'3 (312), יב'4 (313) פונים ימינה, יורדים במדרגות ונכנסים למקלט אמצעי (מס' 2)
אודיטוריום (127), מעבדת פיזיקה (126), מקבץ (125) פונים ימינה, יוצאים החוחצה ונכנסים למקלט מס' 2
יב'1 (314) פונים שמאלה, יורדים במדרגות ונכנסים למקלט אמצעי (מס' 2)

שימו לב: יש להגיע למרחב המוגן תוך 90 שניות. במקלטים ישנו שילוט המסביר היכן הם אמורה כל כיתה להיות. חשוב שכל כיתה תתאסף סביב המורה לבדיקת נוכחות.

לו"ז התרגיל ובעלי תפקידים:

10:15-10:05

כניסה לכיתות ובדיקת נוכחות של כלל התלמידים (כולל מקבצים).

• מורים המלמדים במקלטים 3,2,1 יבדקו שמות ויארגנו עם הכיתה את המקלט לתרגיל – יהפכו שולחן על שולחן ויצמידו את השולחנות לקירות המקלט.
10:15 תחילת תרגיל עם אזעקה מקומית + קריאה במערכת הכריזה הבית-ספרית.

• על כל מורה להצטייד מראש בשלוש רשימות שמיות של כיתתו.
  • במסדרונות "הכי מוגן שיש" ובמקלטים תהיינה רשימות שמיות של כל כתות ביה"ס.
  • שימו לב: אין לגעת ברשימות, הן מיועדות לזמן אמת.
10:17-10:15 כניסה למקלט/מרחב "הכי מוגן שיש" (תוך 90 שניות).
  • מייד עם תחילת האזעקה יודיעו בכריזה "תרגיל, תרגיל, תרגיל! כולם להכנס למרחבים המוגנים" ותחל ספירה כל 10 שניות: "עברו 10 שניות, 20 שניות…" עד ל-90 שניות.
  • ברגע שנשארו 30 שניות, יש להפנות תלמידים שלא הצליחו להכנס למקלטים למרחב הכי מוגן שיש הקרוב (מסדרון מעבדות, או מסדרון-מדרגות מהו"ת).
  • במידה וכתה נמצאת בקומה הראשונה (לא קרקע), לא שמעה את האזעקה או לא התפנתה בזמן, על פי הוראות פיקוד העורף, יש להשתטח על הרצפה עם ידיים על הראש, במרכז החדר.
  • מפקדי המקלטים – מני כהן (מקלט 1), אלברט רוקיניאן (מקלט 2), ויקי אבן חיים (מקלט 3) – אחראים על זירוז התלמידים והכוונה במידת צורך + דואגים לאסוף ממורים המלווים כיתות את הרשימות השמיות. באם מורה חסר, ממלאים רשימה שמית של אותה כתה בה המורה חסר.
  • סגני מפקדי מקלטים – אביבה בטב (מקלט 1), צביקה ציטרון (מקלט 2) ואילנה מגן (מקלט 3) – אחראים על זירוז התלמידים והכוונה במידת צורך + דואגים לאסוף ממורים המלווים כיתות את הרשימות השמיות. באם מפקד חסר, ממלאים את מקומו ואחראים לבדיקת נוכחות של מורים חסרים.
  • מפקדי מרחב מוגן – הדר קצב / ליאור שמאי (מסדרון ומדרגות מהו"ת), שלמה בלייר / פנינה מימון (מסדרון מעבדות) – אחראים על זירוז התלמידים והכוונה במידת צורך + דואגים לאסוף ממורים המלווים כיתות את הרשימות השמיות. באם מורה חסר ממלאים רשימה שמית של אותה כתה בה המורה חסר דואגים להתייצבות הכיתות במקומות המסומנים לכך.
  • סגני מרחב מוגן – שיילה / דורית גרטנר (מסדרון מהו"ת ומדרגות), אושרת כהן (מסדרון מעבדות) – אחראים על זירוז התלמידים והכוונה במידת צורך + דואגים לאסוף ממורים המלווים כיתות את הרשימות השמיות. באם מפקד חסר, ממלאים את מקומו ואחראים לבדיקת נוכחות של תלמידים חסרים. בתוך כך, ניצבים בכניסה למקלטים/מרחב מוגן, מונעים צוואר בקבוק ומזרזים את התלמידים.

לאחר שהות של מספר דקות במרחבים, יאספו תלמידים-סדרנים את הרשימות השמיות ויעבירו אותן לידי ענת גרוטס או נעמה כהן, אחראיות רשימות תלמידים, שיבדקו מי חסר. לאחר מכן יודיע צוות הניהול על סיום התרגיל וחזרה לכתות, שם תתבצע שוב בדיקת נוכחות והרשימות יועברו עם אחד התלמידים למזכירות.

• בזמן התרגיל לא תתאפשרנה כניסות/יציאות מבית-הספר!

צוות אחראי ביום התרגיל:

• הנהלה: מרק בבוט (אחראי), גלי חנצ'יס + ציפי פיצ'וטו (עזרה בזירוז תלמידים והכוונה)
  • תמר הראל (מזכירה), אריק בוריסי (עב"ט).

>> לרשימת מלאה של בעלי תפקידים בזמן חירום לחצו כאן!

ידיעות נוספות

גאווה עתידיסטית!

23 ביוני 2020

הנהלת בית-הספר, צוות המורים והתלמידים הניפו בראש בית-הספר את דגל הגאווה לרגל אירועי הגאווה לשנת 2020 >>

נזכור את כולם

28 באפריל 2020

משפחת "עתידים" עם 23,816 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסדרת אירועים מקוונים >>

זמן חינוך: ילד זוכר ילד

20 באפריל 2020

איך הופכים את זיכרון השואה לדבר משמעותי עבור התלמידים? יזמת ומובילת הפרויקט "ילד זוכר ילד" מספרת בכתבה למגזין "הגיע זמן חינוך" >>