לומדים את העתיד

תלמידי כיתה א' של היום יסיימו את לימודיהם במערכת החינוך בשנת 2031: מה מחכה להם (ולנו) וכיצד ניתן להכינם לעתיד בצורה הטובה ביותר? בכתבה מקיפה, שפורסמה במגזין החינוכי "קשר עין", שיתפו בתובנות ובמחשבות בנושא רכזת הפדגוגיה החדשנית בבית-הספר, יעל דביר-פרי, ומנהלת חטיבת הביניים, גלי חנצ'ס.

בעקבות השתלמות בית-ספרית בנושא "חדשנות בלמידה", סיפרו דביר-פרי וחנצ'ס כי "חשוב לנו לטפח מנהיגות פדגוגית, שהיא השדרה המרכזית של בית-הספר". לדבריהן, "אנו שואפים להרחיב ולבסס את הפדגוגיה החדשית, מוטת העתיד, כשפה הבית-ספרית, שתהיה נחלת כלל הקהילה, ולא נחלת מעטים בחדר המורים בלבד". 

"גם מורה שהוכשר להוראה, המגיע לבית-הספר, זקוק להמשיך להיות מורה לומד כל השנים, כדי שיוכל להסתגל להתקדמות הטכנולוגית המשתנה במהירות, ולהתמודד עם הפערים הקיימים בין העולם המעשי הבית-ספרי לבין עולם ההכשרה": מסבירות דביר-פרי וחנצ'ס ומוסיפות כי "באופן זה מורים מלמדים את עצמם את יסודות התפקידת כדי להיות מורים מקצוענים, יעילים ומשפיעים".

אז איך עושים את זה? דביר-פרי וחנצ'ס מפנות מבט לפיתוחה של קהילת מורים לומדת: "לפי תפיסתנו, מורים שבמקביל להוראתם יהיו במצב של פעילות חיפוש כל העת – חיפוש מחשבתי ואקטיבי – יוכלו לקבל אחריות ללמידה שלהם עצמם, ולהעמיק את הבנתם בתהליכי הוראה ולמידה, וכך לחזק שליטה בהם. הרצון שלנו הוא ליצור קהילה לומדת ולהגביר את שיתוף הפעולה בקרב המורים עצמם".

>> לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן!

ידיעות נוספות

גאווה עתידיסטית!

23 ביוני 2020

הנהלת בית-הספר, צוות המורים והתלמידים הניפו בראש בית-הספר את דגל הגאווה לרגל אירועי הגאווה לשנת 2020 >>

נזכור את כולם

28 באפריל 2020

משפחת "עתידים" עם 23,816 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסדרת אירועים מקוונים >>

זמן חינוך: ילד זוכר ילד

20 באפריל 2020

איך הופכים את זיכרון השואה לדבר משמעותי עבור התלמידים? יזמת ומובילת הפרויקט "ילד זוכר ילד" מספרת בכתבה למגזין "הגיע זמן חינוך" >>