מסע ישראלי 2019!

מסע ישראלי 2019 (יח"צ)

קום והתהלך בארץ, קום והתהלך בלב: תלמידי ותלמידות שכבת יא', יחד עם צוות המחנכים, יצאו ל'מסע ישראלי" במהלכו עסקו בשאלות של זהות, שייכות, נתינה וקבלה. במשך שבוע מרתק וגדוש באתגרים ובפעילויות, חוו התלמידים מפגשים עם נופים ואנשים מרחבי הארץ והתוודעו למשמעויות ולערכים המכוננים את מעגלי הזהות השונים שלהם.

תכנית 'מסע ישראלי' פועלת ברוח של "פדגוגיה ישראלית" – תפיסה ייחודית, המתבססת על מעגלי שיח ופעילויות מאתגרות זהות. זוהי השנה השלישית בה משתתף תיכון "עתידים" בפרויקט חינוכי, ששם לו למטרה לקדם את ערכי ההתנדבות והקהילתיות בה דוגל בית-הספר, תוך הכרה בפלורליזם של מגוון הזהויות הישראליות.

המסע לשנת 2019 יצא לדרכו בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני, אז הדרימו התלמידים והתלמידות למצפה רמון המתעורר. לאחר טקס פתיחה שכבתי, הם צעדו במסלול מאתגר בנתיבי המדבר, במהלכו החלו לבחון סוגיות הנוגעות לזהותם האישית. בסופו של יום התכנסו להכנת ארוחת ערב משותפת ופרשו למנוחה באוהלים תחת כיפת השמיים זרועת הכוכבים. 

יומו השני של המסע הוקדש לנושא "אני והקבוצה" ולבירור שאלות של זהות פנימית וחברתית. התלמידים השתתפו במעגלי שיח מעוררי מחשבה, ואתגרו את עצמם במשחקי גיבוש קבוצתיים (ODT), משם המשיכו ללינת לילה בחאן בתל-ערד.

היום השלישי של המסע עמד בסימן של 'חברה וקהילה': לאחר טקס קבלת חולצות מסע, יצאו התלמידים לפעילות התנדבותית ברחבי העיר ערד: הם פגשו קשישים נרגשים במתנ"ס העירוני, חברו לתלמידי בית-ספר יסודי וארזו מנות מזון לנזקקים. המפגשים בין התלמידים לקהילה נחתמו בניווט עירוני מלא אתגרים, בסופו נפרדו מהעיר ויצאו לכיוון ירושלים.

ביומו הרביעי של המסע, השתתפו התלמידים בסיור מרגש בהר-הרצל בירושלים, משם המשיכו לביקור בכותל. לאחר לינה ומנוחה הצפינו לבית-אלפא, שם בילו סופשבוע של קירבה וקירוב – מהפנים לחוץ, מהאני לאחר, מהאישי לחברתי.

גלריית תמונות

ידיעות נוספות

גאווה עתידיסטית!

23 ביוני 2020

הנהלת בית-הספר, צוות המורים והתלמידים הניפו בראש בית-הספר את דגל הגאווה לרגל אירועי הגאווה לשנת 2020 >>

נזכור את כולם

28 באפריל 2020

משפחת "עתידים" עם 23,816 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסדרת אירועים מקוונים >>

זמן חינוך: ילד זוכר ילד

20 באפריל 2020

איך הופכים את זיכרון השואה לדבר משמעותי עבור התלמידים? יזמת ומובילת הפרויקט "ילד זוכר ילד" מספרת בכתבה למגזין "הגיע זמן חינוך" >>