מסע לארץ הלמ"פ

אבעקבות הלמ"פ: חנצ'ס ודביר-פרי בסן-דייגו (יח"צ)יך מפתחים למידה משמעותית בגישה קצת אחרת? מנהלת חטיבת-הביניים, גב' גלי חנצ'ס, ומובילת הלמידה מבוססת הפרויקטים בבית-הספר, גב' יעל דביר-פרי, הששתפו בסיור פדגוגי בעיר סן-דייגו, בירת הלמ"פ (למידה מבוססת פרויקטים). 

במסגרת משלחת רשמית של מנהלים ומנטורים מובילים ממוסדות חינוך נבחרים מרחבי הארץ, התוודעו המשתתפים והמשתתפות להיבטים שונים של למידה משמעותית, בדרך ליישום מיטבי בבתי-הספר בארץ.

"פגשנו תרבות מדהימה של מורים ותלמידים מלאי תשוקה ללמידה", סיפרה חנצ'ס בעקבות הסיור הייחודי, והוסיפה כי "בביקור בכיתות נוכחנו בדגש על החיבור הרגשי בין הלומד לתהליך הלמידה".

על תפיסת ה"קירות המדברים", המלווה את הלמידה מבוססת הפרויקטים, אמרה דביר-פרי כי "מקסים ומפעים לראות כיצד התוצרים הפדגוגיים משקפים חזון חינוכי וערכי הוליסטי ומלא השראה".

חנצ'ס ונציגות המשלחת הישראלית בסן-דייגו (יח"צ)"עברנו חוויה מטלטלת, עוצמתית ופורצת דרך, במהלכה פגשנו מורים ותלמידים מלאי תשוקה ועם ברק בעיניים", סיכמה חנצ'ס את החוויה הייחודית בסן-דייגו, והוסיפה כי "במהלך 10 ימים מרתקים ביקרנו ב-16 מוסדות חינוך ברחבי העיר – מגני ילדים ועד לחטיבה עליונה – ופגשנו את מיטב המומחים בתחומם".

חנצ'ס סיפרה כי "זכינו לפגוש ולהכיר לעומק תפיסות חינוכיות, המקדמות צדק חברתי ופועלות למען צמצום פערים". בתוך כך, הוסיפה כי "מרתק לראות כיצד הסביבה החיצונית והפנימית של בתי-הספר מתכתבת עם התפיסות הפדגוגיות, כשבכל פרוייקט בולט החיבור לקהילה, הרלוונטיות ללומד וההיבט המשמעותי". 

פדגוגיה חדשנית ולמידה משמעותית הם מאבני היסוד של דרכי ההוראה-למידה בתיכון השש-שנתי "עתידים". תכניות הלימודים בחטיבת הביניים ובתיכון מציעות הזדמנות לעסוק בפרויקטי חקר, באמצעותם זוכים התלמידים לחוויית למידה משמעותית ומעמיקה. 

מדי שנה, נבחרים מספר תחומי דעת מובילים, בהם מתקיימת למידה מעשירה, המגבירה את המוטיבציה של התלמידים ומשפרת את מעורבותם בתהליכי הלמידה.

עם חזרתן של חנצ'ס ודביר-פרי לישראל, ביקשו להודות לשותפותיהן למסע, כמו גם לגב' אריאלה קידר, ראש מינהל החינוך של חולון, לגלית בר-אל, ראש אגף החינוך העל-יסודי, ולסיגל פתאל, ראש אגף החינוך היסודי. "לכל אלו אנו רוצות לומר תודה על ליווי המשלחת ביד רמה ובנועם הליכות, ועל הבעת האמון וההזדמנות להשתתף במשלחת", סיכמו חנצ'ס ודביר-פרי.

גלריית תמונות

ידיעות נוספות

גאווה עתידיסטית!

23 ביוני 2020

הנהלת בית-הספר, צוות המורים והתלמידים הניפו בראש בית-הספר את דגל הגאווה לרגל אירועי הגאווה לשנת 2020 >>

נזכור את כולם

28 באפריל 2020

משפחת "עתידים" עם 23,816 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסדרת אירועים מקוונים >>

זמן חינוך: ילד זוכר ילד

20 באפריל 2020

איך הופכים את זיכרון השואה לדבר משמעותי עבור התלמידים? יזמת ומובילת הפרויקט "ילד זוכר ילד" מספרת בכתבה למגזין "הגיע זמן חינוך" >>