מתגייסים למען הצבים!

יא'4 מתגייסים למען צבי הים של ישראל (יח"צ)צב, צבים, צבי העתידים: תלמידי כיתה יא'4, יחד עם המחנכת רותם גולנד, התגייסו למען צבי הים המקומיים, המצויים בסכנת הכחדה. במסגרת הפעילות החברתית-ערכית של בית-הספר, ביקרו התלמידים במרכז הארצי להצלת צבי ים במכמורת, שמעו על מצבם של צבי הים בישראל, ונרתמו למלאכת השיקום וההצלה המתבצעת במקום.

תלמידי הכיתה בחרו לעסוק בנושא צבי הים כחלק מפרויקט כיתתי של מעורבות חברתית. הם למדו על הנזקים שגורמים בני האדם לצבים בהתנהגות לא אחראית, ובעקבות הביקור יקימו מיצג ייחודי במטרה להעלות את המודעות להצלת צבי הים.

המרכז הישראלי למען צבי הים הוקם בשנת 1999 על-ידי רשות הטבע והגנים, במטרה לשקם ולהשיב לטבע צבי ים פגועים לאחר החלמה והתאוששות.מאז הקמתו, טופלו במרכז למעלה מ-700 פרטים, עיקרם צבי ים חומים, ירוקים וכן צבים רכים, צבי ביצה ואף חמישה דולפינים – כ-70% מתוכם שוחררו לים הפתוח.

מרכז ההצלה פועל לשיקום אוכלוסיות צבי הים המקומיות בדרכים מגוונות: הגנה פיזית על הביצים המוטלות בחופים, שיקום אוכלוסיית צב הים הירוק באמצעות טיפוח וקיום גרעין רבייה של מין זה, סקרים ומחקר, חינוך, הסברה והעלאת מודעות באמצעי התקשורת, ובקיום סיורים מודרכים לקהל. 

גלריית תמונות

ידיעות נוספות

גאווה עתידיסטית!

23 ביוני 2020

הנהלת בית-הספר, צוות המורים והתלמידים הניפו בראש בית-הספר את דגל הגאווה לרגל אירועי הגאווה לשנת 2020 >>

נזכור את כולם

28 באפריל 2020

משפחת "עתידים" עם 23,816 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסדרת אירועים מקוונים >>

זמן חינוך: ילד זוכר ילד

20 באפריל 2020

איך הופכים את זיכרון השואה לדבר משמעותי עבור התלמידים? יזמת ומובילת הפרויקט "ילד זוכר ילד" מספרת בכתבה למגזין "הגיע זמן חינוך" >>