תערוכה: חברות ומשחקים

משחקי ילדים: ציור של פיטר ברויגל האב (1560)על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על משחקים ומה הקשר לחברוּת? יצירות של מיטב האמנים מרחבי העולם מוצגות בתערוכה חדשה במסדון קש"ת/מהו"ת של בית-הספר. דרך שפת האמנות, מוזמנים התלמידים והמורים לחקור ולבחון את ההיסטוריה ואת התרבות של עולם המשחקים ולעסוק בהיבטים חברתיים, רגשיים וערכיים שלה.

משחקים טעונים בהיבטים תרבותיים, פסיכולוגיים וחינוכיים ואף כי הם מלווים בני אדם בכל גיל, נהוג לקשרם עם תקופת הילדות. עבור הילדים, הם משקפים את עולם המבוגרים ותפקידם לספק הנאה ופורקן לצד למידה. בתקופה שהחינוך והלמידה התקיימו בבית, הכשירו המשחקים את הילדים לקראת בגרותם. בהתאמה, משחקים רבים הועברו (ועדיין מועברים) כמסורת מדור לדור ואף מופיעים בשינויים קלים במקומות שונים בעולם.

מאז ומתמיד העסיק מושג החברות את האנושות והוא עדיין מזין את העוסקים באמנות על כל גווניה. בתערוכה "חברות ומשחקים באמנות" מיוצגים יחסים הנרקמים בין בני אדם ומולידים שיתוף פעולה וחיבה' לצד מצבים של בדידות ויחסים הנתונים למשחקי כוח ושליטה.

התערוכה מציגה מצבים בין שני אנשים או יותר ואת התחושות השוררות ביניהם: חלקם נגזרים מתוך חוקי משחק מוכרים, אחרים מכתוצאה מחוקים סמויים, שיתכן שאינם מובנים או מוכרים לצופה. המצבים האישיים והבין-אישיים, המתקיימים בין הדמויות בציורים, חושפים מורכבות רגשית המדהדת מתוך הציור וחודרת אל הצופה.

גלריית תמונות

ידיעות נוספות

גאווה עתידיסטית!

23 ביוני 2020

הנהלת בית-הספר, צוות המורים והתלמידים הניפו בראש בית-הספר את דגל הגאווה לרגל אירועי הגאווה לשנת 2020 >>

נזכור את כולם

28 באפריל 2020

משפחת "עתידים" עם 23,816 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בסדרת אירועים מקוונים >>

זמן חינוך: ילד זוכר ילד

20 באפריל 2020

איך הופכים את זיכרון השואה לדבר משמעותי עבור התלמידים? יזמת ומובילת הפרויקט "ילד זוכר ילד" מספרת בכתבה למגזין "הגיע זמן חינוך" >>